«Ο Αρχιμήδης θα μνημονευθεί όταν ο Αισχύλος θα έχει λησμονηθεί, διότι οι γλώσσες πεθαίνουν, μα οι μαθηματικές ιδέες όχι.» G.Hardy


Πέμπτη, 24 Ιανουαρίου 2013

O Henri Poincaré για το ασυνείδητο και την μαθηματική ανακάλυψη !!

Henri Poincaré (1854 –1912)
                                            

  O Γάλλος μαθηματικός Henri Poincaré (1854 –1912) αποκαλύπτει πως οδηγεί το ασυνείδητο στην μαθηματική ανακάλυψη :

«Για δεκαπέντε μέρες είχα τραβήξει τα πάνδεινα να αποδείξω ότι δεν μπορούν να υπάρχουν συναρτήσεις σαν αυτές – που από τότε τις ονόμασα συναρτήσεις Fuchs. Ομολογώ ότι ήμουν ανίδεος .Κάθε μέρα καθόμουν  στο γραφείο μου  για μια δυο ώρες και  έκανα ατέλειωτους συνδυασμούς , χωρίς να φτύνω  σε κανένα αποτέλεσμα .Ένα βράδυ, αγνόησα  τις συνήθειες μου , ήπια έναν βαρύ καφέ  και έμεινα όλη νύχτα ξάγρυπνος .Αίφνης , οι ιδέες  ξεπετάχτηκαν σαν σύννεφο. Τις ένιωσα να σμίγουν μέχρι που έγιναν ζευγάρια, δημιουργώντας σαν να λέμε , έναν σταθερό συνδυασμό. Το επόμενο πρωί  είχα αποδείξει την ύπαρξη μιας κλάσης συναρτήσεων Fuchs , αυτές που προκύπτουν από τις υπεργεωμετρικες σειρές .Το μόνο που έπρεπε να κάνω  ήταν να καταγράψω τα συμπεράσματα μου  , πράγμα που δεν μου πήρε παρά λίγες ώρες .»
                                                                     Mathematical Creation”, Henri Poincaré 
 ( Όλο το κείμενο  ΕΔΩ)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...