Παιδαγωγικό
μανιφέστο ορθής ψυχοπαιδαγωγικής προσέγγισης του διακεκριμένου παιδοψυχολόγου
διδάκτορα Όττο Σούπα Μούπες,κοσμήτορα του πανεπιστημίου της Χαιλεδέρνης.Έχει να μπει σε τάξη πάνω από 20
χρόνια και αυτό βγαίνει προς τα έξω.
1. O μαθητής έχει δίκιο…
2.O μαθητής έχει πάντα δίκιο
3.Σε
περίπτωση που ο μαθητής έχει άδικο ισχύουν οι εντολές 1 και 2…!
4.Όταν
του ζητηθεί να παραθέσει ένα ορισμό οφείλει να αντιδράσει καθώς η παπαγαλία
είναι ξεπερασμένη τακτική μάθησης!
5. Ο
μαθητής δεν χαζεύει..διαλογίζεται, τις στιγμές αυτές ο καθηγητής οφείλει να
μιλά χαμηλόφωνα χωρίς εξάρσεις και σκαμπανεβάσματα στην φωνή!
6.Ο
μαθητής δεν διαβάζει περιοδικά στη τάξη…ενημερώνεται!
7.Ο
μαθητής δεν πάει για καφέ…κάνει δημόσιες σχέσεις και παράλληλα τονώνει τις
διανοητικές του ικανότητες!
8.O μαθητής δεν παίζει με το κινητό στην
τάξη…ενσωματώνει τις νέες τεχνολογίες στην διαδικασία της μάθησης.
9.Ο
μαθητής αξίζει σεβασμό γιατί δεν…πληρώνεται όπως οι καθηγητές!
10.Ο
μαθητής δεν κάνει κοπάνες...παίρνει μικρές αναζωογονητικές ανάπαυλες από την
απαιτητική διαδικασία της μάθησης!
11.Ο
μαθητής δεν νοιάζεται για τους βαθμούς...αλλά για την γνώση!
12.Όταν ο
μαθητής δεν γράψει καλά στις εξετάσεις,τότε,τα θέματα ήταν απαιτητικά, εκτός ύλης
και για λίγους,συνεπώς,οφείλει να ρίξει το ανάθεμα στους καθηγητές του.
13.Δεν
φταίει ο μαθητής αν δεν μπορεί να συγκεντρωθεί και μιλάει συνεχώς….ο καθηγητής
δεν εμπνέει!
14.Ο
μαθητής δεν κάνει σκονάκια…βάζει σε μια σειρά τις σκέψεις των συγγραφέων του
σχολικού βιβλίου!
15.Ο
μαθητής δεν αντιγράφει από τον διπλανό του ..μαθαίνει να συνεργάζεται αρμονικά για την επίτευξη ενός κοινού στόχου!
16.Ο
μαθητής δεν αργεί το πρωί στο σχολείο...το σχολείο αρχίζει νωρίς!
17. Ο
μαθητής δεν ζωγραφίζει στο θρανίο..απελευθερώνει τις καλλιτεχνικές του ανησυχίες..!
18.Ο
μαθητής είναι ασυμβίβαστο πνεύμα όταν η φιλοσοφία του συνοψίζεται στο μότο,δεν
διαβάζω τίποτα, δεν κάνω ασκήσεις,είμαι ελεύθερος.
19.Ο
μαθητής δεν αποκαλεί υποτιμητικά τον καλό μαθητή φυτό,έχει ανεπτυγμένες τις
οικολογικές του ανησυχίες και επαινεί τον συνάδελφο του,στο σχολικό
περιβάλλον για την απόδοση του στην μελέτη
θεωρώντας ότι το κάνει τόσο καλά όσο το
φυτό χρησιμοποιεί την χλωροφύλλη για την φωτοσύνθεση.
20.Ο
μαθητής δικαιούται να μην παραστεί σε προειδοποιημένο διαγώνισμα αν αισθανθεί ότι
η σχέση ( σχολείο-μαθητής) δεν προχωρά.
21.Ο
μαθητής δικαιούται να μην παραστεί σε απροειδοποίητο διαγώνισμα αν είναι αρκετά..τυχερός.
22.Πόσα
χρόνια θα είναι μαθητής; Κάποια στιγμή θα έρθει στην θέση μας και τότε να τον
δω!
Φυσικα, όλα τα παραπάνω τα λέει πολύ πιο εύστοχα ο αείμνηστος αμερικανός κωμικός G.Carlin.
Φυσικα, όλα τα παραπάνω τα λέει πολύ πιο εύστοχα ο αείμνηστος αμερικανός κωμικός G.Carlin.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου