«Ο Αρχιμήδης θα μνημονευθεί όταν ο Αισχύλος θα έχει λησμονηθεί, διότι οι γλώσσες πεθαίνουν, μα οι μαθηματικές ιδέες όχι.» G.Hardy


Τετάρτη 4 Οκτωβρίου 2017

Κακοπαιδικά λήμματα:Μια πρόταση για το εξεταστικό...





  «Εκπαίδευση:Αυτό που αποκαλύπτει στο σοφό και κρύβει από τον ηλίθιο την αδυναμία αμφότερων να κατανοήσουν οτιδήποτε.»

                                                                                              Αμβρόσιος Πηρς


  Τετάρτη βράδυ και διορθώνω διαγωνίσματα,γεγονός που από μόνο του συνιστά ένα μίνι φόρο τιμής σε εκείνο τον πρώτο τυπάκο που χτυπούσε το ταμπούρλο στην γαλέρα.Όλα αυτά συμβαίνουν στο μέσο μιας εβδομάδας που βγήκε η ύλη στα μαθηματικά του λυκείου και μάθαμε τουλάχιστον στην Άλγεβρα της Β λυκείου, επιτέλους, τι σημαίνει να γυρίσεις το χρόνο πίσω.Ο υπουργός παιδείας έχοντας τακτοποιήσει τα του σχολικού γίγνεσθαι  καταπιάστηκε για δέκατη – ενδέκατη φορά με το εξεταστικό και την κατάργηση των πανελληνίων. Σήμερα, δήλωσε ότι έχει δρομολογήσει όλες τις αλλαγές και έχει ενημερώσει τους φορείς.Έχω την αίσθηση ότι κάθε βράδυ πριν κοιμηθεί κάνει μια διαδικτυακή γύρα στο διαδίκτυο γκουγκλάροντας  ερωτήματα του τύπου, τι να βλα..εια να πω αύριο για την παιδεία; Ή ακόμα το πιο hardcore έχουμε την αριστερή παιδεία που αξίζουμε;

  Σε ένα τέτοιο σουρεάλ κλίμα έχω τις δικές μου προτάσεις για το εκπαιδευτικό μας σύστημα και δει για το εξεταστικό,καθώς είναι γνωστό ότι αν δεν μπορείς να τακτοποίησης τα του ιδιωτικού σου βίου οφείλεις να βάλεις σε μια σειρά το δημόσιο.Κάποιοι θα πουν ότι πρόκειται για αστεία πράγματα.Δεν θα τους διαψεύσω.Μια σπουδή αφιερωμένη στους δάσκαλους-αυθεντίες με τον αγκυλωμένο δείκτη που κατακεραυνώνουν  ζώντες και νεκρούς και τα ξέρουν όλα….


Πρόταση πρώτη


  Ποιος είναι ο λόγος να είναι γνωστό πότε γίνεται η γραπτή εξέταση,ας είναι λίγο φλου όπως όλα στην ζωή μας;Ας διδαχτούμε από το παράδοξο του διαγωνίσματος.

   Την Δευτέρα, το πρωί ένας καθηγητής σε κάποιο σχολείο μπαίνει στην τάξη  και ανακοινώνει στα παιδιά: «Θα γράψετε ένα απροσδόκητο διαγώνισμα κάποια μέρα στην εβδομάδα.Μπορεί σήμερα,αύριο, Τετάρτη,Πέμπτη,Παρασκευή το αργότερο.Το πρωί  της μέρας που θα γράψετε το διαγώνισμα, κανένας σας δεν θα το περιμένει.»

  Ένας από τους μαθητές σηκώνει το χέρι του και αφού παίρνει το λόγο,λέει στον καθηγητή: «Προφανώς δεν πρόκειται  να γράψουμε το διαγώνισμα την Παρασκευή, διότι αν δεν έχουμε γράψει το διαγώνισμα μέχρι την Πέμπτη τότε   είναι σίγουρο ότι την Παρασκευή το πρωί θα το γράψουμε, αλλά  θα το περιμένουμε όλοι και δεν θα είναι απροσδόκητο.Άρα βγάζουμε εκτός την Παρασκευή έτσι ξέρουμε ότι η τελευταία πιθανή μέρα για το διαγώνισμα είναι η Πέμπτη.Αν δεν το έχουμε γράψει μέχρι την Τέταρτη  τότε σίγουρα θα το γράψουμε την Πέμπτη όποτε παύει πάλι  να είναι απρόσμενο ,άρα εξαιρούμε την Πέμπτη.Ανάλογα μπορούμε να εξαιρέσουμε την Τέταρτη, την Τρίτη και την Δευτέρα.» Άρα συνέχισε ο μαθητής «Δεν πρόκειται να γράψουμε διαγώνισμα αυτή την εβδομάδα!!»,«Ωραία»του είπε ο καθηγητής: «Βγάλτε τώρα μια κόλλα χαρτί!!» Οι μαθητές έγραψαν το διαγώνισμα  και..κάνεις τους δεν το περίμενε.



Σας ακούω να ψελλίζετε κάτι περί δικαιοσύνης.Ποιος κερατάς είπε ότι η ζωή είναι δίκαιη.


Πρόταση δεύτερη 


  Η επιλογή των θεμάτων;Απλό,για τα πρώτα θέματα μπορούμε κάλλιστα να χρησιμοποιήσουμε το αρχείο των διεθνών μαθηματικών ολυμπιάδων και κάποιες πολύ ωραίες εικασίες τύπου Goldbach ή Collatz ενώ για το 3ο και το 4ο  εκείνη την ωραία λίστα  του ινστιτούτου Clay με τα άλυτα προβλήματα και την αμοιβή του εκατομμυρίου.Προσέξτε δίνουμε παράλληλα και επαγγελματικές διεξόδους.Θα μου πείτε δεν ξέρουμε να τα λύσουμε, και τι έγινε; Σάμπως θα δώσουμε λύσεις,τόσα χρόνια η επιτροπή πανελλαδικών δεν δίνει λύσεις,θα εκτεθούμε; Σιγά, αφού δεν μας ξέρουν, η σύνθεση της επιτροπής ανέκαθεν υπήρξε επτασφράγιστο μυστικό.

  Μια επίσης καλή ιδέα για θέμα είναι να εφαρμόσουμε στην πράξη το ο θάνατος σου η ζωή μου.Είναι γνωστό ότι στο υπάρχον εξεταστικό σύστημα η επιτυχία ή η αποτυχία των μαθητών συνοψίζονταν στο ρητό πως θα γράψεις σε σχέση με τους άλλους.Ένα 15 όταν η πλειοψηφία κινήθηκε στο 11 είναι πολύ καλύτερο  από ένα 18 όταν όλοι έχουν γράψει 17. Αγώνας στον οποίο δεν μετράει η συμμετοχή αλλά η θέση στον τερματισμό. Μια αλήθεια την όποια δεν νομίζω ότι υπάρχει κανείς να αμφισβητήσει.Πρόκειται δηλαδή για εξετάσεις που το αποτέλεσμα  για κάθε μαθητή επηρεάζεται από την απόδοση των συνυποψηφίων του. Έμμεσα κατά κάποιο τρόπο.Ας διδαχτούμε από την εμπειρία του εξωτερικού.Τον Ιούνιο του 2015, στο πανεπιστήμιο του  Maryland στις τελικές εξετάσεις  σε μάθημα κοινωνικής ψυχολογίας- αν το μεταφράζω σωστά- τέθηκε στις τελικές εξετάσεις μαζί με τα υπόλοιπα θέματα ένα επιπλέον θέμα.

«Επέλεξε αν θέλεις 2 ή 6 βαθμούς να προστεθούν στην τελική σου βαθμολογία.Αλλά πρόσεχε, αν περισσότερο από το 10% των διαγωνιζομένων  επιλέξει τους 6 βαθμούς  τότε ούτε ένας από τους διαγωνιζόμενους θα πάρει έξτρα βαθμολογία.»

   Είναι δεδομένο ότι την ώρα της εξέτασης δεν μπορούν να συνεννοηθούν οι εξεταζόμενοι και να υιοθετήσουν κοινή στρατηγική.Την άσκηση την θέτει κατά καιρούς ο συγκεκριμένος καθηγητής από το 2008 και μόνο μια φορά οι μαθητές πήραν έξτρα βαθμολογία. Βέβαια είναι προφανές ότι η καλύτερη στρατηγική θα ήταν να  επιλέξουν όλοι το 2 για να έχουν με βεβαιότητα έξτρα βαθμούς.

Αν πάλι στην απίθανη περίπτωση που προκύψουν  πολύ κακές επιδόσεις μπορούμε να καταφύγουμε στην κλήρωση.Αν έχεις τύχη διάβαινε την πόρτα του πανεπιστημίου.


Πρόταση  τρίτη

  Πιστεύω ότι  έχει γίνει πολύς ντόρος και έχει χυθεί πολύ μελάνη για την αντιπαράθεση με τα δυο μισά του ποτηριού όταν όλα αυτά τα έχει λύσει η ζωή.Δηλαδή;Να θεσμοθετηθεί για τους αριστούχους επιτυχόντες η μεταγραφή και η κάλυψη κόστους για το πανεπιστήμιο της επιλογής τους ..στο εξωτερικό. Αφού έτσι και αλλιώς όλοι τους,παίρνουν το πτυχίο με το όνειρο να εργαστούν ανθρώπινα εκτός Ελλάδος,γιατί να ταλαιπωρούνται με καταλήψεις,αντιγραφές και όλα αυτά  τα χιμαιρικά που συμβαίνουν στα Ελληνικά πανεπιστήμια.





Και κάτι σοβαρό,σαν σήμερα πριν από 47 χρόνια πέθανε η janis Joplin, απολαύστε το summertime


                     

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...