Θανάση, ένας μαθητής της Β Λυκείου μού έδωσε το παρακάτω πρόβλημα που δεν μπορούσε να λύσει. Τα 13 τετράδια κάνουν πάνω από 20€ και τα 11 κάτω από 17€. Πόσο κάνει(προσέγγιση εκατοστού) το ένα τετράδιο; Του είπα: Έλα ρε, σιγά το δύσκολο Απλά βάζω x την τιμή του τετραδίου κι έχω: 13x>20=>x>1,538461... 11x<17=>x<1,545545... Άρα το ένα τετράδιο (προσέγγιση εκατοστού) κάνει 1,54€ Νομίζω ότι κάθε μαθητής της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης πρέπει να μπορεί να λύσει αυτό το πρόβλημα. Συμφωνείτε ότι είναι για γέλια το πρόβλημα;
Δεν φταίνε τα παιδιά.Το αναλυτικό πρόγραμμα στα μαθηματικά έχει εξορίσει το πρόβλημα από το σχολικό περιβάλλον. Δεν εχει σημασία αν είναι εύκολο ή δύσκολο ένα πρόβλημα τα παιδιά έχουν ελάχιστη τριβή με αυτά.Αν δεις εισαγωγικές εξετάσεις( στην Κίνα ή στην Κορέα είναι φουλ στα προβλήματα( Δες και εδώ ένα πολύ ωραίο http://mathhmagic.blogspot.com/2018/08/o.html). Είναι καλύτεροι ή πιο έξυπνοι από τους Ελληνες μαθητές; Όχι, έχουν διαφορετική κουλτούρα εκπαίδευσης στα μαθηματικά. Τώρα αν με ρωτάς ,έχω δει πολύ χειρότερες περιπτώσεις μαθητών και έχω διαφορετική φιλοσοφία, "Θες να μάθεις θα κάνω τα δυνατά δυνατά να σε βοηθησω , αν είσαι αδιάφορος...."
Έτσι ακριβώς όπως τα είπες. Εγώ πάντως έβαλα σύνθετο πρόβλημα ποσοστών στην Α Γυμνασίου φέτος. Το πρόβλημα ήταν το εξής: Ο Γιάννης αγόρασε ένα κομμάτι υφάσματος. Πούλησε το 1/4 του υφάσματος με κέρδος 20% επί της τιμής πώλησης, το 1/3 του υπόλοιπου με κέρδος 10% επί της τιμής αγοράς και όλο το υπόλοιπο με ζημιά 15% επί της τιμής αγοράς. Να υπολογίσετε: α) Πόσο % περισσότερα χρήματα θα κέρδιζε, αν πουλούσε όλο το ύφασμα με κέρδος 1,75%. β)Πόσο % λιγότερα χρήματα θα κέρδιζε, αν πουλούσε όλο το ύφασμα με κέρδος 0,75%. Τους έχω εξασκήσει πολύ και είναι εξαιρετικοί στα προβλήματα. Το έλυσαν πάνω από τους μισούς.
Ο καθένας από την θέση του κάνει ότι καλύτερο μπορεί και αυτή είναι η κατακλείδα. Έστησα το ιστολόγιο το 2011 και το ανατροφοδοτώ σε τακτική βάση με υλικό,έτσι ώστε όποιος θέλει να να μπορεί να βρει.
Φίλε Παναγιώτη, τρως πολύ; δε σου φαίνεται
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλός μεταβολισμός
ΔιαγραφήΘανάση, ένας μαθητής της Β Λυκείου μού έδωσε το παρακάτω πρόβλημα που δεν μπορούσε να λύσει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα 13 τετράδια κάνουν πάνω από 20€ και τα 11 κάτω από 17€.
Πόσο κάνει(προσέγγιση εκατοστού) το ένα τετράδιο;
Του είπα: Έλα ρε, σιγά το δύσκολο
Απλά βάζω x την τιμή του τετραδίου κι έχω:
13x>20=>x>1,538461...
11x<17=>x<1,545545...
Άρα το ένα τετράδιο (προσέγγιση εκατοστού) κάνει 1,54€
Νομίζω ότι κάθε μαθητής της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης πρέπει να μπορεί να λύσει αυτό το πρόβλημα. Συμφωνείτε ότι είναι για γέλια το πρόβλημα;
Δεν φταίνε τα παιδιά.Το αναλυτικό πρόγραμμα στα μαθηματικά έχει εξορίσει το πρόβλημα από το σχολικό περιβάλλον. Δεν εχει σημασία αν είναι εύκολο ή δύσκολο ένα πρόβλημα τα παιδιά έχουν ελάχιστη τριβή με αυτά.Αν δεις εισαγωγικές εξετάσεις( στην Κίνα ή στην Κορέα είναι φουλ στα προβλήματα( Δες και εδώ ένα πολύ ωραίο http://mathhmagic.blogspot.com/2018/08/o.html). Είναι καλύτεροι ή πιο έξυπνοι από τους Ελληνες μαθητές; Όχι, έχουν διαφορετική κουλτούρα εκπαίδευσης στα μαθηματικά. Τώρα αν με ρωτάς ,έχω δει πολύ χειρότερες περιπτώσεις μαθητών και έχω διαφορετική φιλοσοφία, "Θες να μάθεις θα κάνω τα δυνατά δυνατά να σε βοηθησω , αν είσαι αδιάφορος...."
ΔιαγραφήΈτσι ακριβώς όπως τα είπες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕγώ πάντως έβαλα σύνθετο πρόβλημα ποσοστών στην Α Γυμνασίου φέτος.
Το πρόβλημα ήταν το εξής:
Ο Γιάννης αγόρασε ένα κομμάτι υφάσματος. Πούλησε το 1/4 του υφάσματος με κέρδος 20% επί της τιμής πώλησης, το 1/3 του υπόλοιπου με κέρδος 10% επί της τιμής αγοράς και όλο το υπόλοιπο με ζημιά 15% επί της τιμής αγοράς. Να υπολογίσετε:
α) Πόσο % περισσότερα χρήματα θα κέρδιζε, αν πουλούσε όλο το ύφασμα με κέρδος 1,75%.
β)Πόσο % λιγότερα χρήματα θα κέρδιζε, αν πουλούσε όλο το ύφασμα με κέρδος 0,75%.
Τους έχω εξασκήσει πολύ και είναι εξαιρετικοί στα προβλήματα.
Το έλυσαν πάνω από τους μισούς.
Ο καθένας από την θέση του κάνει ότι καλύτερο μπορεί και αυτή είναι η κατακλείδα. Έστησα το ιστολόγιο το 2011 και το ανατροφοδοτώ σε τακτική βάση με υλικό,έτσι ώστε όποιος θέλει να να μπορεί να βρει.
Διαγραφή