Σε ένα μακρινό παράλληλο σύμπαν…. .
Βουλή των Ελλήνων, 12 Μαρτίου 2023
Στην Ελληνική βουλή εισήχθη σήμερα προς συζήτηση το άρθρο, υπ’αριθμόν 60000, για την παιδεία, που αφορά την διδασκαλία της άλγεβρας στα σχολεία. Ο υπουργός παιδείας της κυβέρνησης κατέθεσε ενώπιων των βουλευτών κατεπείγουσα πρόταση προς επικύρωση. Το νομοσχέδιο, είπε, εκκρεμούσε στην βουλή εδώ και είκοσι χρόνια. Σημείωσε δε, ότι το υπουργείο έχει ήδη προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες. Είχε κάνει δεκτές τις τροποποιητικές προτάσεις της αντιπολίτευσης, των πανελληνίων ενώσεων ταξί, των οπαδών της επίπεδης γης και των εκπροσώπων της πανελληνίας ομοσπονδίας των κομμωτών ως καθ’ ύλην αρμοδίους για την διδασκαλία των μαθηματικών στην ελληνική επικράτεια. Να σημειωθεί ότι ο Ιωακείμ Παρόλας, πρόεδρος του ελληνικού συνδέσμου περιπτερούχων είχε δώσει την συγκατάθεση του για την εισαγωγή στο παρόν νομοσχέδιο ενός λεπτομερούς προγράμματος διδασκαλίας, το οποίο στην παρούσα μορφή του περιλάμβανε και τον νόμο της Τριχοτομίας. Ως εκ τούτου, απαίτησε η βουλή να εγκρίνει την παρακάτω πρόταση διατυπωμένη ως εξής:
Για κάθε ζεύγος αριθμών είτε ο πρώτος θα ισούται με το δεύτερο, είτε ο πρώτος θα υπολείπεται του δευτέρου είτε ο πρώτος θα είναι μεγαλύτερος του δευτέρου!
Ο υπουργός παιδείας τόνισε ότι η κυβέρνηση ασπάζεται ιδιαιτέρως ένα εκ των τριών ενδεχομένων αυτό της ισότητας, παρότι απρόβλεπτες εξελίξεις μπορούν να καταστήσουν δυνατά και ένα εκ των λοιπών. Όμως ο υπουργός δεσμεύτηκε ρητώς εν τοιαύτη περίπτωση να ενημερώσει αρμοδίως το βουλευτικό σώμα.
Ο αρχηγός της αντιπολίτευσης πήρε το λόγο και έβαλε κατά της πρότασης. Σε υψηλούς τόνους εξαπέλυσε μύδρους ενιστάμενος ότι η πρόταση προάγει της κοινωνικές ανισότητες και η αναφορά σε νούμερα είναι εξόφθαλμα συμβολική και κάθε άλλο παρά ουδέτερη.
Ο εκπρόσωπος της ελάσσονος αντιπολίτευσης υπενθύμισε ότι αυτή η αναφορά σε ζεύγος αριθμών περιχαρακώνει και καθιστά αποκλεισμένες μεγαλύτερες ομάδες στην πρόταση, τονίζοντας ότι απευθύνεται στην φιλελεύθερη ελίτ. Επεσήμανε δε ότι το ρήμα «υπολείπεται» θα πρέπει να αλλαχτεί ή να σημανθεί με αστερίσκο για την αποφυγή εντυπώσεων. Ο υπουργός παιδείας ανταπάντησε ότι συμμερίζεται της επιφυλάξεις του σώματος και επανήλθε αναδιατυπώνοντας την πρόταση. Άλλαξε την ονομασία Νόμος της τριχοτομίας ως Αξίωμα της Τριχοτομίας και τη φράση ο πρώτος θα ισούται με το δεύτερο με την φράση ο πρώτος θα είναι σαν το δεύτερο καθώς επίσης και το ρήμα υπολείπεται με τη φράση κατά τι μικρότερος.
Ο επικεφαλής της αντιπολίτευσης επανήλθε, επισημαίνοντας ότι αν επιβληθεί ισχύς νόμου των τριών ενδεχομένων αυτό ενδέχεται να προσδώσει απολυταρχική χροιά στο μαθητικό γίγνεσθαι της χώρας. Έτσι, λοιπόν πρότεινε αντ’ αυτού το νόμο των τριών τετάρτων. Εξήγησε ότι δυο αριθμοί θα είναι ίσοι ή θα είναι άνισοι με απόφαση που θα λαμβάνεται πλειοψηφικά με ψηφοφορία από τους άμεσα εμπλεκομένους (τους μαθητές μιας τάξης επί παραδείγματι) και θα απαιτεί την παρουσία των τριών τετάρτων των εμπλεκομένων.
Ο εκπρόσωπος του κόμματος των Αναθεωρητών Ευλάμπιος Πορτοκαλάδας υπήρξε παρεμβατικός προτείνοντας η ψήφος του διδάσκοντα να είναι διπλή λόγω κατάρτισης, η παρέμβαση του προκάλεσε έντονες αντιπαραθέσεις και η συνεδρίαση διακόπηκε για λίγα λεπτά μέχρι να αποκατασταθεί η τάξη, καθώς, ένας θερμόαιμος βουλευτής δάγκωσε το τακούνι του ομιλητή και δεν το άφηνε παρά μόνο όταν του πέταξαν ένα κόκκαλο από κότα στρουμπουλή και αλανιάρα. Τελικά η πρόταση του Πορτοκαλάδα απορρίφτηκε ως ξεκάθαρα αντιπαιδαγωγική που θα ενίσχυε την αυθεντία του δάσκαλου σε ένα μαθητοκεντρικό μέλλον!
Ο υπουργός παιδείας, αναγνώρισε το δίκαιον του αιτήματος και παρέπεμψε την αποδοχή της πρότασης στο βουλευτικό σώμα όπου και θα τίθετο σε ψηφοφορία. Μετά το πέρας της διαδικασίας η πρόταση πέρασε παμψηφεί και εφεξής το 5 θα ήταν μεγαλύτερο από το 2 ή το 4 θα ήταν εξαιρετικά ίσο με το 4 μόνο αν το αποφάσιζε η πλειοψηφία. Ανεπιβεβαίωτες φήμες ήθελαν κατά την ανακοίνωση του αποτελέσματος, τα γαϊδούρια ανά την ελληνική επικράτεια να γκαρίζουν μανιασμένα γιατί ακόμα κι αυτά ήξεραν ότι κανένας πια δεν μοίραζε τα άχυρα τους με δικαιοσύνη!
Από το βιβλίο "Η Μακιαβελική τέχνη της διδασκαλίας για μαθηματικούς και λοιπά κακοπαιδικά λήμματα!" που έχει γράψει ένας γνωστός μου :)
%20(210%20%C3%97%20140%20mm)%20(76).png)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου