Κυκλοφορεί στο διαδίκτυο ένα μικρό βίντεο που
περιγράφει οπτικά τον
πολλαπλασιασμό δυο αριθμών χρησιμοποιώντας ευθείες και τα σημεία τομής
τους. Αποκαλεί τον πολλαπλασιασμό Ιαπωνικό. Σύμφωνα όμως, με τα
βιβλίο του Miquel Alberti H δημιουργικότητα στα Μαθηματικά- πώς λειτουργεί ένα θαυμαστό μυαλό και
τον Boyer στην περίφημη Ιστορία
των μαθηματικών του ο πολλαπλασιασμός αυτός χρησιμοποιούνταν από τους Μάγια. Ίσως να είχε ανακαλυφθεί παράλληλα από τους Ιάπωνες.
Για να
πολλαπλασιάσουν δυο αριθμούς χρησιμοποιούσαν ξεχωριστές
ομάδες παράλληλων ευθειών που αντιπροσωπεύουν τις εκατοντάδες , τις δεκάδες
και τις μονάδες κάθε αριθμού .Οι γραμμές της πρώτης ομάδας ήταν έτσι κατανεμημένες ώστε να τέμνουν τις γραμμές της δεύτερης , στην συνέχεια μετρούσαν τα αντίστοιχα
σημεία τομής κατέβαζαν τα πλήθη των
σημείων τομής και μετέφεραν τα
κρατούμενα στον επόμενο αριθμό από
αριστερά. Πρόκειται για οπτική αναπαράσταση του κοινού πολλαπλασιασμού.
Για παράδειγμα αν
θέλουμε να πολλαπλασιάσουμε τους αριθμούς
213 επί 43.
Mικρή πραγματολογική διόρθωση κύριε Δρούγα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο "El mundo es matematico" (O κόσμος είναι Μαθηματικά) είναι ο γενικός τίτλος της εξαιρετικής ισπανικής σειράς εκλαϊκευμένων Μαθηματικών.
Το συγκεκριμένο βιβλίο του Μικέλ Αλμπερτί (όποιος μπορεί να το βρει,να το κάνει! Φανταστικό! Έχει κυκλοφορήσει νομίζω και στα ελληνικά) που λέει για τον πολλαπλασιασμό των Μάγια και για άλλους ψηφιακούς πολ/σμούς σε άλλες κουλτούρες, είναι το "LA CREATIVIDAD EN MATEMATICAS-Cόmo funciona una mente maravillosa" (H δημιουργικότητα στα Μαθηματικά- πώς λειτουργεί ένα θαυμαστό μυαλό"
http://www.casadellibro.com/libro-la-creatividad-en-matematicas/9788490060230/1849215
Με τα ισπανικά τα μπέρδεψα,ευχαριστώ για την διόρθωση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο διόρθωσα
ΑπάντησηΔιαγραφή