«Ο Αρχιμήδης θα μνημονευθεί όταν ο Αισχύλος θα έχει λησμονηθεί, διότι οι γλώσσες πεθαίνουν, μα οι μαθηματικές ιδέες όχι.» G.Hardy


Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου 2013

Computerbasedmath.org,ματιές στην μαθηματική εκπαίδευση του μέλλοντος!!

                      

   " Μερικοί μαθητές,μαθαίνουν παρά τις προσπάθειες  μας ...."
                                                                            Bertrand Russel (1872-1970)

 Εν ετει 2010,ο  Κόνραντ Γούλφραμ-εμπνευστής και δημιουργός του Wolfram Alpha- υποστήριζε ότι τα μαθηματικά που διδάσκουμε - υπολογισμοί με το χέρι - δεν είναι απλά βαρετά, είναι άσχετα με τα πραγματικά μαθηματικά και τον πραγματικό κόσμο. Παρουσίαζε την ριζοσπαστική του ιδέα: τη διδασκαλία μαθηματικών σε παιδιά μέσω προγραμματισμού υπολογιστών.
( Το βίντεο έχει ελληνικούς υπότιτλους)
            

  Μόλις πριν από λίγες ήμερες πήρε την κατάσταση στα χέρια του και με την υποστήριξη της εταιρείας του-Wolfram Research- και της UNESCO  δημιούργησε  ένα πρόγραμμα  με την ονομασία computerbasedmath.org .
   Με σύνθημα math≠calculating (σε ελεύθερη απόδοση "τα μαθηματικά δεν είναι μόνο πράξεις") προσπαθεί να αναμορφώσει τον οδηγό μαθηματικών σπουδών στο γυμνάσιο και λύκειο , να απομακρύνει επίπονες υπολογιστικές διαδικασίες και να τον στρέψει σε  μαθηματικές έννοιες και ιδέες.Τονίζει  ότι μαθητές και φοιτητές στις σχολικές αίθουσες ή φοιτητικά αμφιθέατρα αναλώνουν κατά  80% το χρόνο τους σε υπολογισμούς και μόλις το υπόλοιπο 20% στο πως να "σκέπτονται" μαθηματικά.Με την χρήση κατάλληλου λογισμικού  οι μαθητές  θα μπορούν να χειριστούν πολύ μεγαλύτερο όγκο δεδομένων και να πραγματευθούν πραγματικά προβλήματα.Είναι σωστό να χρησιμοποιούν λογισμικό και αλγορίθμους που δεν γνωρίζουν για φτάσουν στην λύση ενός προβλήματος; Ο Γουλφραμ απαντά ότι στα περισσότερα από τα προβλήματα του πραγματικού κόσμου που εμπλέκονται μαθηματικά είναι πολύ δύσκολο να γίνουν οι υπολογισμοί με μολύβι και χαρτί.Αιρετικές απόψεις ή η μαθηματική εκπαίδευση του μέλλοντος; Το σίγουρο είναι ότι η μαθηματική εκπαίδευση απαιτεί αλλαγές.Δυο εύγλωττες αναφορές στην ελληνική πραγματικότητα ,τα μαθηματικά προβλήματα-το απόλυτο εργαλείο για την ανάπτυξη μαθηματικής σκέψης-είναι αποκλεισμένα από την σχολική αίθουσα και από τις εξετάσεις  ενώ στον αντίποδα  στα θέματα των μαθηματικών κατεύθυνσης των πανελλαδικών εξετάσεων τα τελευταία χρόνια δεσπόζουν εξεζητημένες ασκήσεις με τη χρήση των υπαρξιακών θεωρημάτων της ανάλυσης.Όπως λέει μεταξύ σοβαρού και αστείου ένας συνάδελφος μόνο μαθητές που "πάσχουν" από βαριά φροντιστηριακή μεθοδολογία γράφουν άριστα  στις πανελλαδικές.
Στον ιστοτοπο του computerbasedmath.org ,μπορεί να εγγραφεί όποιος θέλει και να λαμβάνει υλικό και σχέδια μαθήματος .



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...