Το κειμενάκι είναι χιουμοριστικό, γραμμένο πριν από αρκετά χρόνια και τότε στην υπερβολή του έμοιαζε ακραίο. Τώρα;
Αν πρέπει να επιβάλλετε την τάξη χρειάζεστε όλη τη βοήθεια που μπορείτε να βρείτε, ειδικά αν είστε «μαλακός» χαρακτήρας και δεν έρχεστε εύκολα σε αντιπαράθεση. Συνιστώ λοιπόν,
μια ακολουθία δώδεκα κινήσεων πειθαρχίας από τον πρασινοσκούφη παλαίμαχο καθηγητή Μήτσο Καραβανόσκυλο. Προφανές αλλά το επισημαίνω, σε όποια κίνηση επέρθει η συμμόρφωση παραλείπετε τις υπόλοιπες.
1η κίνηση. Επίμονο ψαρωτικό βλέμμα. Το βλέμμα του καθηγητή αποτελεί τον πρώτο αλλά σοβαρό τρόπο αποδοκιμασίας σε μια απρεπή συμπεριφορά. Προσοχή! Να το χρησιμοποιείτε με φειδώ γιατί θα το αποδυναμώσετε. Περιλαμβάνει σμίξιμο φρυδιών, αν δεν έχετε φρύδια θα δείξετε αλλόκοτος, οπότε περάστε κατευθείαν στην επόμενη κίνηση.
2η κίνηση. Παύση και αναμονή για να επισύρετε την προσοχή του παραπτωματία και την συμμόρφωση του, το ψαρωτικό βλέμμα παραμένει. Αν δεν σας βγαίνει σκεφτείτε ότι πεινάτε και πάνε σας φάνε το κουλούρι!
3η κίνηση. Πλησιάζετε το άτακτο άτομο και χωρίς ανταλλαγή βλεμμάτων του κάνετε προσωπική σύσταση.
4η κίνηση. Αυστηρή σύσταση ξανά, όμως τώρα αναφέρετε το όνομα του μα-θητή/τριας. (Καλό είναι να το θυμάστε, δεν πρόκειται να φέρει αποτέλεσμα αν τον αποκαλέστε Γιάννη ενώ τον λένε Βρασίδα, διάολε ποιος ξεχνάει ένα τέ-τοιο όνομα!)
5η κίνηση. Επανάληψη των προηγούμενων τεσσάρων κινήσεων με ήρεμη και σταθερή φωνή, αν είναι και λίγο creepy ακόμα καλύτερα. (Θυμηθείτε τον Μάρλον Μπράντο στο Νονό που απέπνεε απειλή παρότι ψιθύριζε!)
6η κίνηση. Συγκεκριμένη σύσταση: «Γιάννη, πάψε να μιλάς!» (Πρέπει να ξέρει γιατί θα επισύρει την μήνιν σας και εσείς να μπορείτε να δικαιολογηθείτε στο διευθυντή σας ότι τον είχατε προειδοποιήσει αν υπάρξει εμπλοκή στο σύλλογο γονέων και κηδεμόνων. )
7η κίνηση. Επανάληψη «Γιάννη σου είπα δυο φορές να σταματήσεις. Σταμάτα τώρα!»
8η κίνηση. Απειλή τιμωρίας:«Γιάννη, στο είπα ήδη δυο φορές! Αν δεν σταματήσεις, θα τιμωρηθείς!»
9η κίνηση. Αλλαγή θέσης του μαθητή μέσα στην τάξη.
10η κίνηση
Κατ‘ιδιαν συζήτηση με το μαθητή μετά το μάθημα. (Να έχετε πάντα στο οπλοστάσιο σας ένα λογύδριο νουθεσίας που στην καλύτερη θα προκαλεί μεταμέλεια, στην χειρότερη θα αποτελεί από μόνο του τιμωρία.)
11η κίνηση. Σύντομη απομάκρυνση του μαθητή από την τάξη: «Γιάννη έλα έξω μαζί μου, θέλω να σου μιλήσω!» (Αυτό είναι το σημείο που δίνετε τελεσίγραφο. Προσοχή, δεν απειλείτε ποτέ με ποινές που δεν πρόκειται να επιβάλλετε!)
12η κίνηση. Ωριαία αποβολή από το μάθημα. (Αν είναι δυνατόν και από την ζωή σας!)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου