«Ο Αρχιμήδης θα μνημονευθεί όταν ο Αισχύλος θα έχει λησμονηθεί, διότι οι γλώσσες πεθαίνουν, μα οι μαθηματικές ιδέες όχι.» G.Hardy


Τρίτη 10 Ιουνίου 2014

Προσοχή σκύλος!!!!



  Δυο προβλήματα, το πρώτο είχε προταθεί από τον G.Polya  σε σεμινάριο για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε σχέση με την διδασκαλία της ευρετικής, το δεύτερο τέθηκε σε συνεντευξιαζόμενο για εργασία την Microsoft,αν και για να πω την αμαρτία μου το δεύτερο είναι πολύ ανοικτό, θα μπορούσε να έχει περισσότερες λύσεις από αυτή που δίνει το εγχειρίδιο της Microsoft.


 •Τρεις φίλοι,ο Αλέκος ,o Βασίλης και ο Γιάννης οργάνωσαν μια εκδρομή στην εξοχή. Ο καθένας  τους ξόδεψε 9 δολάρια και αγόρασε σάντουιτς ,παγωτό και αναψυκτικά.Για κάθε είδος δαπάνησαν συνολικά 9 δολάρια, αν και το κάθε παιδί ξόδεψε τα χρήματα του με διαφορετικό τρόπο, και κανείς δεν πλήρωσε το ίδιο ποσό για δυο διαφορετικά είδη.Η μεγαλύτερη ατομική δαπάνη ήταν αυτή που πλήρωσε ο Αλέκος για παγωτό ενώ ο Βασίλης ξόδεψε για σάντουιτς τα διπλά από ότι για παγωτό. Πόσα πλήρωσε ο Γιάννης για τα αναψυκτικά που αγόρασε ;
(όλα τα ποσά εκφράζονται με ακέραιο ποσό δολαρίων)

•Διηγείται ο  Αλέκος στους δυο φίλους του.
    "Πέρυσι το καλοκαίρι είχα πάει για ψάρεμα στο χωριό του πάτερα μου.Εκεί βρίσκεται μια μικρή λίμνη απόλυτα κυκλική με διάμετρο περίπου 200 μέτρα.Βρίσκομαι στο κέντρο της με την βάρκα και ψαρεύω με το καλάμι.Ξαφνικά ακούω γαβγίσματα,ένα άγριο σκυλί βρίσκεται την όχθη της λίμνης .Το κινητό τηλέφωνο μου δεν έχει σήμα,το σκυλί ευτυχώς φοβάται το νερό αλλά γνωρίζω ότι αν βγω στην όχθη θα μου επιτεθεί.Εγώ με την βάρκα  μπορούσα να κωπηλατήσω με ταχύτητα μόλις το ένα τέταρτο της ταχύτητας του σκύλου. Όπου και αν δοκίμασα να κινηθώ με την βάρκα ο σκύλος με ακολουθούσε  παράλληλα στην όχθη. Ο σκύλος είναι εξαιρετικά πείσμων και δεν πρόκειται να βαρεθεί και να φύγει και σίγουρα είχε μεγαλύτερες αντοχές από εμένα. Αν όμως κατάφερνα να βγω σε κάποιο σημείο της όχθης και ο σκύλος δεν βρισκόταν εκεί να με περιμένει θα μπορούσα να γλιτώσω γιατί θα προλάβαινα να ανέβω σε κάποιο δέντρο ,να πάρω τηλέφωνο με το κινητό ,να έρθουν να μαζέψουν το σκύλο και να σωθώ.Ήμουν σε δύσκολη θέση, όμως μπόρεσα χωρίς βοήθεια να βγω στην όχθη και να ανέβω στο δέντρο.Πως τα κατάφερα; 

Για τις λύσεις ΠΑΤΗΣΕ ΕΔΩ

  Όσο για το φίλο του ιστολογίου που μου έστειλε το mail για ανάρτηση με θέμα το αναλλοίωτο στα διαγωνιστικά μαθηματικά θα προσπαθήσω να το κάνω, αν και παραγγελιές το μαγαζί δεν κάνει  :)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...