Πρόσφατα,ο τέως πρωθυπουργός δήλωνε ότι αλλάζει
ρότα κάνοντας στροφή 360 μοιρών και θυμάμαι
προ ετών,ένα παλιό πολιτευτή του κυβερνώντος κόμματος όντας σε υπουργική θέση σε
μια φαιδρή απόπειρα αυτοπροβολής να δηλώνει σε δημοσιογράφο: «…κάθε πρωί όταν
έρχομαι στο γραφείο λύνω ασκήσεις μαθηματικών!».Λάθη γίνονται από όλους και
είναι απολύτως φυσικό,γιατί όχι και οι πατέρες του έθνους ,αυτό δεν μας εμποδίζει να γελάμε.
Σταχυολογώ μαθηματικά ευτράπελα ή μαργαριτάρια από την πολιτική.
«Η κοινωνία πρέπει να ζη επί
επιπέδων, τα οποία τέμνονται κατ ‘ έκτασιν εις ένα χώρον κώνου ή
πυραμίδος.Δεν ημπορεί να ζη επί επιπέδων, τα οποία τέμνονται επί της
παραπλεύρου επιφανείας κυλίνδρου, διότι τότε δεν υπάρχει δυνατότης
αντιμετωπίσεως των αναγκών αντιστοίχου εκάστου επιπέδου.»
●Από την ίδια γύψινη εποχή
αμφιβόλου πατρότητας σχετικό ανεκδοτάκι:
Ο Πατακός, σε συνέδριο επιστημόνων,
Ο Πατακός, σε συνέδριο επιστημόνων,
«Μπορεί να μην ξέρω να τετραγωνίσω τον κύκλο, όμως ξέρω πολύ καλά, πως να κυκλώσω το τετράγωνο! »
● Την δεκαετία του 1960,ο Γεώργιος
Παπανδρέου-ο πατέρας του Ανδρέα Παπανδρέου και δεινός ευφυολόγος - σε μια επίδειξη εκτίμησης δια τον
υιό, είχε δηλώσει:
«Με την συμπεριφορά του υλοποιεί και τις τέσσερεις
πράξεις της αριθμητικής, προσθέτει προβλήματα, αφαιρεί ψήφους, διαιρεί το κόμμα
και πολλαπλασιάζει τους εχθρούς του κόμματος.»
Ο ίδιος πολιτικός απευθυνόμενος στους πολιτικούς του αντιπάλους έχει πει το αμίμητο :
«Κύριοι ,αποτελείτε την ενωμένη διαίρεση!! »
Ο ίδιος πολιτικός απευθυνόμενος στους πολιτικούς του αντιπάλους έχει πει το αμίμητο :
«Κύριοι ,αποτελείτε την ενωμένη διαίρεση!! »
● Στην Τουρκία,σχολικά μαθηματικά
εγχειρίδια απεσύρθησαν και κατεστράφησαν από τον Τούρκο πρόεδρο Ερντογάν διότι
σε μια άσκηση γεωμετρίας ήταν γραμμένο «από το σημείο F στο σημείο G»και θεωρήθηκε
προτροπή προσεταιρισμού του πολιτικού εχθρού του Ερντογάν Φετουλάχ Γκιούλ.
● Μολις… δύο τρισεκατομμύρια δολάρια λάθος ο προϋπολογισμός του 2018 από την αμερικανική κυβέρνηση.
● Δεν μπορώ να παραλείψω την
φαιδρή νομοθετική ρύθμιση για την τιμή του π στις Η.Π.Α το 1897.http://mathhmagic.blogspot.com/2016/03/3-32.html
● Το 1998 ,ο Stephen Byers-Βρετανός υπουργός παιδείας της κυβέρνησης του Τόνι
Μπλερ- σε μια ζωντανή ραδιοφωνική του BBC
με θέμα την βελτίωση του μαθηματικού εγγραμματισμού
στα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης μεταξύ άλλων ρωτήθηκε πόσο κάνει επτά
επί οχτώ και απάντησε …. πενήντατεσσερα. Το συγκεκριμένο περιστατικό σύμφωνα με
την βρετανική εφημερίδα Sun(https://www.thesun.co.uk/news/5594449/politicians-are-told-never-to-answer-maths-questions-in-interviews-in-case-they-humiliate-themselves-by-getting-it-wrong/)
χρησιμοποιείται έκτοτε από τους συμβούλους επικοινωνίας των βρετανών πολιτικών
για να τους τονίζει ότι δεν πρέπει για
κανένα λόγο να απαντούν σε τέτοιες ερωτήσεις ζωντανά στην τηλεόραση.
Δείτε για παράδειγμα, τον Βρετανό υπουργό παιδείας Νick Gibb, το 2018, πως φυσάει το γιαούρτι ,δηλαδή πως αρνείται να απαντήσει σε μια παρόμοια ερώτηση:
https://www.thesun.co.uk/news/5573740/schools-minister-refuses-to-answer-simple-sum-on-good-morning-britain-while-promoting-plan-to-teach-times-tables-to-kids/
https://www.thesun.co.uk/news/5573740/schools-minister-refuses-to-answer-simple-sum-on-good-morning-britain-while-promoting-plan-to-teach-times-tables-to-kids/
To
2012, η Βρετανική Βασιλική Στατιστική Υπηρεσία έθεσε σε Βρετανούς βουλευτές ( 97 άτομα) μια απλή
μαθηματική ερώτηση:
«Αν ρίξουμε ένα κέρμα δυο συνεχόμενες φορές ποια είναι η πιθανότητα να φέρουμε δυο κόρωνες;»
Μόνο το 25 % των βουλευτων απάντησε σωστά την ερώτηση,ειρωνικό διότι το ποσοστό ήταν και η σωστή απάντηση
στην ερώτηση.Δείτε τον ακόλουθο πίνακα και κατόπιν το σχετικό σύνδεσμο.
https://www.bbc.com/news/uk-19801666
Ένα σχετικό βίντεο από το αγαπημένο διαδικτυακό μαθηματικό κανάλι.
● Ας πούμε και κάτι καλό.
Κάποιοι από τους προέδρους των ΗΠΑ έχουν κατά κάποιον τρόπο συνδεθεί με τα μαθηματικά. Ο Τζόρτζ Ουάσιγκτον ήταν διακεκριμένος τοπογράφος, ο Τόμας Τζέφερσον έκανε ό,τι μπορούσε να ενθαρρύνει τη διδασκαλία ανώτερων μαθηματικών στις ΗΠΑ και ο Αβραάμ Λίνκολν λέγεται ότι έμαθε λογική μελετώντας τα Στοιχεία του Ευκλείδη ,έγραφε τους πύρινους πολιτικούς του λόγους αφού είχε μάθει από τον μεγάλο Αλεξανδρινό γεωμέτρη την σωστή παρουσίαση των επιχειρημάτων.Ίσως όμως να πρόκειται και για αστικό μύθο.
Περισσότερο δημιουργικός ήταν ο Τζ. Γκάρφιλντ (James Abram Garfield, 1831-1881) ο εικοστός πρόεδρος των ΗΠΑ, ο οποίος σαν σπουδαστής ανέπτυξε έντονο ενδιαφέρον και δραστηριότητα στα στοιχειώδη μαθηματικά. Στα 1876 και ενώ ήταν μέλος της Βουλής των Αντιπροσώπων, πέντε μόλις χρόνια πριν γίνει πρόεδρος των ΗΠΑ, έδωσε μόνος του μια πολύ ωραία απόδειξη του πυθαγόρειου θεωρήματος. Την απόδειξη αυτή τη σκέφτηκε σε μια μαθηματική συζήτηση με άλλα μέλη του Κογκρέσου! η απόδειξη δημοσιεύτηκε στη συνέχεια στο New England Journal of Education.
Η απόδειξη του Garfield στο παρακάτω βίντεο:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου