«Ο Αρχιμήδης θα μνημονευθεί όταν ο Αισχύλος θα έχει λησμονηθεί, διότι οι γλώσσες πεθαίνουν, μα οι μαθηματικές ιδέες όχι.» G.Hardy


Τρίτη 2 Ιουνίου 2020

Αράχνες



Λογικός γριφούλης ανευ πατρός

  
  Στον πλανήτη  ΑXX  οι αράχνες  είναι δυνατό να έχουν διαφορετικό αριθμό ποδιών . Πόσα δεν γνωρίζουμε ,αλλά, αυτές που έχουν άρτιο πλήθος ποδιών  λένε πάντα την αλήθεια, αυτές που έχουν  περιττό πλήθος ποδιών λένε πάντα ψέματα.

Τέσσερις  αράχνες συζητούν.

-«Εγώ έχω 8 πόδια!» είπε η πράσινη αράχνη στην μπλε «Εσύ έχεις μόνο 6!»

-«Είμαι εγώ αυτή που έχει 8 πόδια.» είπε η μπλε αράχνη. «Εσύ έχεις μόνο 7!»

-«Η μπλε αράχνη έχει πραγματικά 8 πόδια!» είπε η κόκκινη αράχνη. «Εγώ όμως έχω 9 πόδια!»

-«Κανένας από εσάς δεν έχει 8 πόδια», παρενέβη η ροζ αράχνη. «Μόνο εγώ έχω 8 πόδια!»

Ποια αράχνη έχει 8 πόδια;

3 σχόλια:

  1. Θανάση γεια σου
    Πότε θα' αναρτήσεις τη λύση;
    Φιλικά,
    Carlo

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Οι αράχνες με άρτιο πλήθος ποδιών λένε πάντα αλήθεια!
    Οι αράχνες με περιττό πλήθος ποδιών λένε πάντα ψέματα !
    -Η κόκκινη αράχνη ως δεύτερη δήλωση λέει: «Έχω 9 πόδια!» Δεν θα μπορούσε να λέει αλήθεια γιατί αν είχε 9 πόδια ( το 9 περιττός) θα έπρεπε να λέει ψέματα ,αντίφαση. Άρα η κόκκινη αράχνη λέει ψέματα.
    Από την πρώτη δήλωση της κόκκινης αράχνης «Η μπλε έχει πραγματικά 8 πόδια»( γνωρίζοντας ότι λέει ψέματα ) συμπεραίνουμε ότι και η μπλε αράχνη λέει ψέματα και εφόσον η πράσινη λέει στην μπλε «Εσύ έχεις 6 πόδια» αν έλεγε αλήθεια τότε με άρτιο αριθμό ποδιών θα έλεγε αλήθεια και η μπλε. Άτοπο. Άρα συμπεραίνουμε ότι και η πράσινη αράχνη λέει ψέματα.
    Από την άλλη η ροζ αράχνη στην πρώτη δήλωση της λέει αλήθεια διότι καμία από τις υπόλοιπες δεν λέει αλήθεια άρα είναι η μοναδική με 8 πόδια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...