«Ο Αρχιμήδης θα μνημονευθεί όταν ο Αισχύλος θα έχει λησμονηθεί, διότι οι γλώσσες πεθαίνουν, μα οι μαθηματικές ιδέες όχι.» G.Hardy


Τετάρτη 31 Μαΐου 2023

Η φετινή λίστα «χρηστικών» συμβουλών για τους υποψηφίους των πανελληνίων στα μαθηματικά!

   

 Μια ακόμα λίστα «χρηστικών» συμβουλών για τους υποψηφίους των πανελληνίων στα μαθηματικά 


   Η  φετινή λίστα «χρηστικών» συμβουλών για τους υποψηφίους των πανελληνίων στα μαθηματικά, εγκεκριμένη από τον παγκοσμίου φήμης Ιταλό  ψυχολόγο-παιδαγωγό-μαθηματικό-εκλογολόγο Λουιτζι  Ταλύνει ! 


1. Όταν σας δοθούν τα θέματα και αρχίζετε να τα διαβάζετε ένα –ένα,  θα σας βγουν αυτοματισμοί (αν δω ρίζα, σκέπτομαι Bolzano,Rolle, σύνολο  τιμών..) τιθασεύστε τους, θα διαβάσετε το θέμα προσεκτικά μέχρι να κατανοήσετε επακριβώς τι ζητά και μετά θα καταστρώσετε σχέδιο λύσης. Ο χρόνος για δοκιμές είναι μια πολυτέλεια που δεν θα έχετε. 


2. Παρατηρήστε! Οι θεματοδότες έχουν εμπειρία και στο αντικείμενο και στην διδασκαλία, στήνουν τα θέματα με σκοπό να δουν τι γνωρίζετε και φροντίζουν να δένουν τα ερωτήματα,  αναζητήσετε πληροφορίες για το κάθε ερώτημα στο προηγούμενο.  Για αυτό λοιπόν παρατηρήστε ! Η επιτροπή συνήθως αποφεύγει σε οποιοδήποτε θέμα με ουρανοκατέβατο τέχνασμα.   


3.Κυκλοφορει ευρέως  η πεποίθηση ότι αν δεν γνωρίζουμε τα Σ-Λ τα βάζουμε ή όλα σωστά ή όλα λάθος για να «πιάσουμε» τα μισά και εγώ σας λέω ότι ρώτησα ταξιτζή και το επιβεβαίωσε. 


4. Για την εύρεση συνεχούς συνάρτησης από το τετράγωνό της μη πάτε και ριζώσετε  έτσι στα κουτουρού, δείτε αν έχει ρίζες και που διατηρεί πρόσημο. Αν σας φαίνεται ότι οι δυο παραπάνω γραμμές αφορούν τη κηπουρική μη συνεχίσετε την ανάγνωση δε σας σώζει τίποτα.  


5. Αν ζητηθεί στην θεωρία απόδειξη μην ανησυχείτε δεν μπαίνει στο πόθεν έσχες!


6.Αν ποντάρετε σε  εκλογικά βατά θέματα ή στα  SOS  τυχάρπαστων influencer  σας προσγειώνω με την υπενθύμιση ότι το 4ο θέμα θα  μπορεί να το λύσει κάτω από το 5% των εξεταζόμενων με τα ποσοστά να ανεβαίνουν λίγο  στο 3ο ,2ο  θέμα. Μόνο το 1ο θέμα είναι σχετικά σίγουρο!


7. Να προσέχετε την συμπεριφορά των συναρτήσεων στο άπειρο,  φήμες το θέλουν μεγάλο και μακρύ ειδικά προς το τέλος.   


8. Το ξέρω ότι η γεωμετρία έχει παραπέσει στο σχολείο  αλλά φροντίστε να ξέρετε βασικούς γεωμετρικούς τύπους (εμβαδό, περιμέτρους βασικών τετράπλευρων και κύκλου, όμοια τρίγωνα και εύρεση λόγων ομοιότητας, αν  ζητηθεί ερώτημα  που απαιτεί στερεομετρία ο τύπος θα δοθεί) διότι στο σχολικό βιβλίο υπάρχει πληθώρα γεωμετρικών προβλημάτων με ακρότατα.  


9. Θυμηθείτε αν πρέπει να αποδείξετε με άτοπο κάποιο ερώτημα η άρνηση του «για κάθε…» είναι «υπάρχει  τουλάχιστον…. »


10. Δεν αποδεικνύουμε με παραδείγματα,  καταρρίπτουμε ισχυρισμούς με αντιπαραδείγματα,  πως θα βρείτε το αντιπαράδειγμα; Θα υπάρχει στο σχολικό βιβλίο για  αυτό πρέπει να έχουμε ξεκοκαλίσει το σχολικό  


11. Αν κολλήσετε σε κάποιο θέμα πηγαίνετε στο επόμενο αν κολλήσετε επαναλάβετε, στα τέσσερα τέλος!


12. Αν δεν ξέρετε τι να κάνετε κάντε Bolzano,  μετά Rolle και τέλος Θ. Μ. Τ αν δεν δουλέψει αλλάξτε την σειρά,  αν πάλι δεν πιάσει,  δοκιμάστε άλλο θέμα αν επαναληφθεί το ίδιο,  πιάστε τις προσευχές. 


13.Αν ζητηθεί στο πρώτο ερώτημα κάποιου θέματος με αντιπαραγώγιση να δείξετε ότι μια συνάρτηση έχει συγκεκριμένο τύπο και  βλέπετε ότι καθυστερείτε και δε σας βγαίνει,  περάστε στο δεύτερο ερώτημα και χρησιμοποιήσετε το τύπο για τα υπόλοιπα ερωτήματα, αν προλάβετε επανέρχεστε , στην χειρότερη θα πάρετε 95/100. 


14. Δεν γράφουμε ότι ξέρουμε, γράφουμε μόνο ότι μας ζητάνε.    


15. Δεν λύνονται όλες οι εξισώσεις θεωρώντας συνάρτηση. 


16. Προσέξτε μην σας παραπέσει κανένα ξ ή κανένα χο,  επειδή έχουν τα υπαρξιακά τους θεματάκια καμουφλάρονται σε εξισώσεις και ανισώσεις.   


17.“Αν δοθεί εξίσωση  σε ερώτημα στο Γ ή στο Δ θέμα που λύνεται αλγεβρικά  ελάχιστοι θα την λύσουν!” Κου Λη, μακρινός ξάδελφος του Μπρους Λη,  μαθηματικός 


18. Προσοχή στις δίκλαδες συναρτήσεις φήμες τις θέλουν να ψήνουν το ψάρι και από τους δυο κλάδους,  κάποτε συνέχεις και παραγωγίσιμες, άλλοτε μόνο συνεχείς. Δεν τις πιάνεις πουθενά! 


19. Για να σπάτε την μονοτονία συνήθως πηγαίνετε βόλτα,  όμως για την εύρεση μονοτονίας σε γνώστη συνάρτηση  συνήθως παίρνετε παράγωγο, να έχετε κατά νου μήπως δεν μπορείτε να παραγωγίσετε (συναρτησιακή σχέση)  και πρέπει να χρησιμοποιήσετε τον ορισμό.  


20. Αν τεθεί μαθηματικό πρόβλημα θα πάρετε δυο βαθιές ανάσες, θα διαβάσετε την εκφώνηση  τουλάχιστον δυο φόρες, και θα αφήσετε τα ερωτήματα να κτίσουν την λύση που θα δώσετε (σκεφτείτε απλά, σπανίως τα προβλήματα απαιτούν εξεζητημένες τεχνικές  βάλτε το μυαλουδάκι σας να δουλέψει. )  


21. Πολλοί λένε για τον θρυλικό υποψήφιο, το όνομα του οποίου δεν σώζεται που κατόρθωσε να μάθει όλη την θεωρία την παραμονή της εξέτασης.  Είναι  τόσο αληθινός όσο και η δίαιτα που αδυνατίζεις τρώγοντας τα πάντα.  


22. Όπως δεν χτυπάμε κουνούπι με μπαζούκα έτσι δεν χρησιμοποιούμε και θεωρήματα που δεν υπάρχουν στο σχολικό,  αν το κάνουμε πρέπει πρώτα να το αποδείξουμε γεγονός που σίγουρα είναι πιο τεχνικό από το θέμα.  


23. Ότι και αν λένε οι οδηγίες ή ο συντονιστής του βαθμολογικού αυτός που τελικά βαθμολογεί είναι ο διορθωτής. Αυτός είναι ο άνθρωπος σας, δεν σας ξέρει δεν τον ξέρετε, φροντίστε οι λύσεις να είναι αναλυτικές και σαφείς,  να υπάρχει στο γραπτό σας αρχή- μέση-τέλος και προπάντων  αποφύγετε τις αερολογίες με την ελπίδα να τσιμπήσετε κανένα μόριο γιατί το πιθανότερο είναι να είναι ένα!


24. Ότι και να γίνει, σκεφτείτε ότι όταν τελειώσουν οι εξετάσεις θα σας ρωτούν τι κάνετε και δεν θα λέτε δίνω πανελλήνιες και μετά να σας κοιτούν  με οίκτο. 


25. Πάρτε μαζί 2ο  ή και 3ο στυλό γιατί η πιθανότητα αν πάρετε ένα στυλό να μην γράφει είναι 1.    


26. Θυμηθείτε ότι ανάλογα με το όριο μιας συνάρτησης οι τιμές της τελικά οδεύουν προς αυτό! (Μια συνάρτηση που τείνει στο -00 τελικά θα έχει όλες τις τιμές αρνητικές κ.τ.λ) 

27.  Αν δείτε τα θέματα και δεν καταλαβαίνετε τίποτα,  δοκιμάστε να περιστρέψετε  την κόλλα κατά 180ο. Ίσως να τα κοιτάτε ανάποδα.   


28. Παρότι κάθε λύση επιστημονικά τεκμηριωμένη είναι δεκτή αποφύγετε να κάνετε φιγούρα για τις γνώσεις και την κατάρτιση σας, αν για παράδειγμα ζητηθεί  ένα πόρισμα από την ανάλυση στον R εσείς να το αποδείξετε στο R^ν και κατόπιν να πείτε ισχύει για ν=1. Καλό είναι, να μείνετε στην εξεταστέα σχολική ύλη.  


29. Αγνοήστε τους μακρινούς ψιθύρους για τα Σ Λ– αν υπάρξουν-την ώρα της εξέτασης. Λάθος μπορείτε να κάνετε  και μόνοι σας. 


30. Θα χρειαστεί να έχετε μαζί σας ταυτότητα για να πιστοποιήσετε ότι είστε εσείς. Δελτίο ταυτότητας. Φήμες θέλουν μαθητή όταν του ζήτησαν ταυτότητα να λέει: (α+β)^2=α^2+2αβ+β^2. 


31. Αν κάποιο θέμα έχει εκφώνηση μια από τις  γνωστές άλυτες εικασίες του Hilbert,  μην ανησυχήσετε,  έχετε τρεις ολόκληρες ώρες  να την αποδείξετε  σημειώνω ότι  το τετράδιο που θα σας δοθεί έχει μπόλικα περιθώρια. 


32. Να έχετε κατά νου,  ότι όλες αυτές τις κρίσιμες μέρες όπου και να γυρίσετε κάποιος θα σας δίνει μια συμβουλή-τώρα καλή ώρα. Mην ψαρώνετε, όλοι γουστάρουν το ρόλο του επαΐοντα.  Εσείς τι κάνετε; Follοw your heart. 


33. Διαχειριστείτε σωστά τον χρόνο της εξέτασης, η τελευταία μισή ώρα περνάει πολύ γρήγορα αν ξέρεις να λύσεις τα θέματα και πολύ αργά αν πρόκειται να παραδώσεις λεύκη κόλλα.  


34. Διαβάζω στο διαδίκτυο ότι κατά την διάρκεια της εξέτασης «Δεν βιαζόμαστε. Αν βιαστούμε, υπάρχει κίνδυνος να δώσουμε λάθος  απαντήσεις.». Λυπάμαι που θα κακοκαρδίσω το συντάκτη αλλά στα μαθηματικά ο χρόνος είναι οριακός. 


35. Αποφύγετε  την παγίδα της θετικής σκέψης και τα κουραφέξαλα ότι το σύμπαν θα συνωμοτήσει για να πάνε όλα  καλά, για να πάνε καλά θα πρέπει να έχετε μοχθήσει και να έχετε κάνει αποδοτικό διάβασμα δίνοντας το 100% του εαυτού σας στη μελέτη. Όσο για το άγχος, αγαπήστε το, θα σας κινητοποιήσει,  θα θέσει εκείνη τη στιγμή το μυαλό και το σώμα σας σε εγρήγορση και ετοιμότητα. Μη το φοβάστε!


36. Στα πλαίσια ψυχολογικών επιχειρήσεων κατά των άλλων υποψήφιων όταν βγείτε από το σχολείο μετά την εξέταση,  στην πρώτη κάμερα που θα συναντήσετε θα πείτε «Τα θέματα ήταν βατά,  έγραψα πολύ καλά» ακόμα και αν δεν έχετε πάει. . . τόσο καλά. 


37. Αν κάνετε λάθος σε ένα μακροσκελή υπολογισμό αυτό θα γίνει στο σημείο που θα προκαλέσει την μεγαλύτερη ζημιά.  Για αυτό μην κάνεις λάθος!


38. Το άγχος αποτελεί τροχοπέδη για την επιτυχία σας. Έτσι λοιπόν μην αγχώνεστε. Είναι γνωστή η ιστορία για έναν γνωστό κάποιου γνωστού που είπε σε κάποιον  «μην έχεις άγχος!» και αυτός μετά πραγματικά δεν είχε. 


39. Αν δεν βγαίνουν σαν αποτελέσματα ακέραιοι αριθμοί ή δεν χρησιμοποιήσατε κάποια από τις υποθέσεις για να λύσετε το θέμα, τότε είτε έχετε κάνει λάθος είτε οι θεματοδότες έχουν μια περίεργη αίσθηση χιούμορ. 


40. Οι πανελλαδικές είναι εισαγωγικές εξετάσεις και δεν μπορούν όλοι να μπουν,  άρα δεν πρέπει να γράψουν όλοι,  συνεπώς  τα θέματα θα είναι πολλά ή απαιτητικά είτε πολλά και απαιτητικά.  Οπότε μην ακούω παράπονα για τους κακούς θεματοδότες  που βασανίζουν τα κακομοίρα τα παιδάκια.  


41. Αποφύγετε την παραμονή της εξέτασης την περιήγηση στο διαδίκτυο γιατί σίγουρα όλοι θα έχουν μια καλή πληροφορία για το τι θα πέσει,  ειδικά αν ισχυρίζονται ότι αφορούν το «νέο πνεύμα των εξετάσεων».  Αλάργα, θα σας στείλει κουβά!  


42. Τις μέρες πριν τις εξετάσεις αποφύγετε τον συγχρωτισμό με υποψηφίους παλιότερων ετών,  θα έχουν γράψει καλύτερα από εσάς σε δυσκολότερα θέματα από εσάς με πολύ περισσότερο διάβασμα από εσάς.  Φυσικά πρόκειται για φούμαρα. 


43. Εντάξει,  δεν γράψατε καλά,  να μια ευκαιρία να βγείτε στον πραγματικό κόσμο και να φερθείτε σαν ενήλικες,  τι θα έκανε ένας υπεύθυνος ενήλικος στην θέση σας; Μα φυσικά θα έλεγε ότι φταίνε οι άλλοι.  Η επιτροπή,  οι καθηγητές σας, οι εκλογές , ο καιρός που είχε υγρασία,  το κακό κάρμα που σωρεύτηκε από τα τρία σας που ξεκοιλιάσατε εκείνη την κατσαρίδα,  ο Ερμής στην Αφροδίτη, κάποιος άλλος…. . 


2 σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...